Bij de meeste vrouwen steken de binnenste schaamlippen uit. Vele vrouwen hebben last van te grote schaamlippen die voor uiteenlopende klachten kunnen zorgen. Te denken valt aan pijn bij het sporten, fietsen en dagelijks bewegen, irritatie bij het dragen van strakke en nauwsluitende kleding en overgevoeligheid en pijn tijdens het vrijen. Lange schaamlippen kunnen daarnaast gevoelens van schaamte oproepen. Kliniek Veldhoven kan u helpen met een correctie van de schaamlippen. Bij een schaamlipcorrectie worden de binnenste schaamlippen oftewel labia minora kleiner gemaakt.

Correctie van lange schaamlippen

Het corrigeren van lange binnenste schaamlippen is een betrekkelijk eenvoudige ingreep die veelvuldig bij Kliniek Veldhoven wordt uitgevoerd bij vrouwen vanaf circa 18 jaar. De plastisch chirurg brengt de binnenste, te grote schaamlippen weer in verhouding met de buitenste schaamlippen, ook wel labia majora genoemd. De huidreductie bij de vagina duurt gemiddeld één uur en vindt onder plaatselijke verdoving plaats. Over het algemeen wordt het uithangende deel verwijderd, zodat weer een natuurlijk en symmetrisch geheel ontstaat. Alle schaamlipcorrecties worden door een vrouwelijke vakkundige plastisch chirurg uitgevoerd die is aangesloten bij de Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie (NVPC).

Een schaamlipcorrectie door een ervaren plastisch chirurg

Een correctie van hangende schaamlippen vindt poliklinisch plaats. U mag dus na de behandeling direct naar huis. Het kan voorkomen dat uw schaamlippen na de operatie wat gezwollen en pijnlijk zijn en er licht bloedverlies optreedt. Een pijnstiller en koud kompres geven verlichting. Na ongeveer 1 tot 2 weken kunt u uw dagelijkse activiteiten weer hervatten. Er kan een litteken achterblijven na de operatieve correctie van de te lange schaamlippen die over het algemeen alleen zichtbaar is bij het spreiden van de benen. De normale gevoeligheid van de schaamlippen blijft intact. Het komt zelden voor dat de schaamlippen na een behandeling overgevoelig blijven. De kans op complicaties is zeer gering.

Te grote binnenste schaamlippen kunnen pijnklachten geven

Overweegt u al lange tijd een correctie van uw te grote schaamlippen? Neem telefonisch contact met ons op (040 – 295 42 43) en laat u informeren over de mogelijkheden van een schaamlipcorrectie of labiacorrectie. Als u via onze website een consult aanvraagt, krijgt u in gesprek met een plastisch chirurg alles te horen over de aard van de behandeling van lange schaamlippen, het effect en de kosten (zie ook kosten schaamlipcorrectie). U kunt uw wensen op tafel leggen en krijgt een helder beeld van wat een schaamlipverkleining voor u inhoudt en kan betekenen.

labiacorrectie

Ver uitstekende labia minora

FAQ Lange schaamlippen

Wanneer kan ik me weer bezighouden met (mijn) normale activiteiten?

De meeste cliënten zijn in staat om hun normale activiteiten 1 week na de behandeling weer op te pakken. Het zal wel enkele weken duren voordat de schaamlippen volledig zijn hersteld.

Hoe zit het na de ingreep?

Na de operatie zal er pijn en een zwelling aanwezig zijn. Zitten en het gebruik van het toilet zullen de eerste week pijnlijk zijn. Koelen verlicht de pijn en doet de zwelling slinken. Doordat de kleine schaamlippen zeer bloedrijk zijn, kan er in de eerste dagen na de ingreep nog wat bloed en/of wondvocht uittreden. Het is verstandig om na de behandeling 1 of 2 keer per dag te douchen of spoelen na elk toiletbezoek. U mag de eerste 2 weken na de operatie niet sporten of zwaar tillen.

Zijn er risico’s?

Zoals bij alle chirurgische ingrepen, is er een kleine kans op complicaties zoals het wijken van de wondrand, een nabloeding of een infectie (kans op infectie is 1-2%).

Hoe lang duurt een schaamlipcorrectie behandeling?

Gemiddeld zijn we 1 uur bezig met deze behandeling.

• Hoge clienttevredenheid
  • Lage prijzen door reclame tot het minimum te beperken
  • Er is voor iedereen evenveel tijd en aandacht
  • Laagdrempelig en toegankelijk
  • Susan
    Gisteren middag heb ik de ingreep gehad. Het personeel is erg vriendelijk en stellen je erg op je gemak. De ingreep zelf duurt niet lang, max 30 minuten, daarna mag je nog even 'relaxen' met een koelelement. Gisteren avond laat pas heel even de pijn ervaren ( een brandend gevoel ) , nadat ik een paracetamol op had was de pijn snel weg. Vandaag verder geen pijn meer en het ziet er nu al mooi uit
    25-06-2015 Lees de volledige review
  • Anoniem
    De ingreep op zich was erg comfortabel. Net zo als de zorg van arts en assistentes. Helaas heb ik achteraf veel pijn en ongemak gehad. Ik kon te allen tijde bij de kliniek terecht met vragen en kreeg dan steeds goede en geruststellende adviezen. Het eindresultaat is fantastisch, ik ben zeer tevreden.
    24-09-2014 Lees de volledige review
Bekijk alle ervaringen

Hoe heeft u de behandeling ervaren?

0 van max. 400 karakters