Grote schaamlippen kunnen in allerlei situaties tot pijnklachten en ongemak leiden. Vrouwen kunnen door het teveel aan huid pijn hebben tijdens het vrijen, maar ook hinder ondervinden tijdens het fietsen, bij bepaalde werkzaamheden of bij sporten als paardrijden of turnen. Strakke broeken dragen kan ook een probleem worden, omdat de grote schaamlip gaat schuren en er wondjes kunnen ontstaan.  Met een schaamlipcorrectie in Kliniek Veldhoven kan de oorzaak, en daarmee de klachten, worden weggenomen.

Een grote schaamlip kan pijnlijk zijn en gevoelens van schaamte veroorzaken

Als er wordt gesproken over grote schaamlippen, worden vaak de binnenste schaamlippen ofwel labia minora bedoeld. Deze zijn meestal iets groter dan de minder gevoelige buitenste schaamlippen (labia majora). De labia minora zijn de meest gevoelige schaamlippen. Door druk en schuren kunnen er terugkerende pijnsensaties optreden. Asymmetrie bij een vrouw kan ook zorgen voor gevoelens van onzekerheid en schaamte. Tevens is een correctie van de buitenste schaamlippen, een clitoriskapcorrectie en/of een perineum huidcorrectie mogelijk.

Een schaamlipcorrectie is in de toonaangevende Kliniek Veldhoven een veelvoorkomende behandeling. Onze kliniek is in het bezit van het ZKN-kwaliteitskeurmerk, wat betekent dat u kunt rekenen op hoogwaardige zorg en een persoonlijke benadering. Een schaamlipverkleining wordt in Kliniek Veldhoven altijd uitgevoerd door een ervaren vrouwelijk plastisch chirurg of cosmetisch gynaecoloog.

Een schaamlipcorrectie vindt in dagbehandeling plaats en duurt circa een uur

Een correctie aan de grote schaamlip is een dagbehandeling. U hoeft hiervoor niet in de kliniek te worden opgenomen. In overleg met u wordt door de plastisch chirurg of de cosmetisch gynaecoloog een bepaalde hoeveelheid overtollige huid van de binnenste schaamlippen verwijderd, waarna de wond wordt gesloten. Het is een relatief kleine operatie, maar uw schaamlippen kunnen na de ingreep wat gezwollen en pijnlijk zijn en er kan licht bloedverlies optreden. Dit kan een paar dagen aanhouden. De pijn kan verlicht worden door pijnstillers te nemen en de eerste 2-3 dagen om elk uur minimaal 10 minuten te koelen. De meeste klachten nemen na 1-2 weken af. U kunt maximaal 6 weken na de behandeling sportactiviteiten en zwaar lichamelijk arbeid hervatten. Dit geldt ook voor het hebben van geslachtsgemeenschap.

De schaamlippen zullen na de labiacorrectie beter in verhouding zijn. Door het genezingsproces en de huidstructuur behouden de binnenste schaamlippen na de ingreep een wat onregelmatig uiterlijk. De littekens zijn alleen te zien bij het spreiden van de benen. Bij een correctie van de buitenste schaamlippen valt het litteken weg in de overgang tussen de schaamlippen. De natuurlijke gevoeligheid van de binnenste en buitenste schaamlippen blijft behouden.

Een labiacorrectie vanwege grote schaamlippen

Heeft u last van grote schaamlippen of bent u hier onzeker over? Een schaamlipcorrectie haalt de oorzaak van de problemen weg en laat u weer pijnvrij en zonder vervelend gevoel uw dagelijkse activiteiten uitvoeren. U kunt op onze website direct een afspraak maken voor een consult met onze vrouwelijke plastisch chirurg of cosmetisch gynaecoloog. Of bel ons (040-295 42 43) als u vragen heeft of meer informatie wilt. Een e-mail sturen naar info@kliniekveldhoven.nl kan ook. Voor een prijsoverzicht zie kosten schaamlipcorrectie.

• Hoge clienttevredenheid
  • Lage prijzen door reclame tot het minimum te beperken
  • Er is voor iedereen evenveel tijd en aandacht
  • Laagdrempelig en toegankelijk
Er zijn nog geen ervaringen gedeeld voor deze behandeling.