Grote schaamlippen kunnen in allerlei situaties tot pijnklachten en ongemak leiden. Vrouwen kunnen door het teveel aan huid pijn hebben tijdens het vrijen, maar ook hinder ondervinden tijdens het fietsen, bij bepaalde werkzaamheden of bij sporten als paardrijden of turnen. Strakke broeken dragen kan ook een probleem worden, omdat de grote schaamlip gaat schuren en er wondjes kunnen ontstaan. Met een schaamlipcorrectie in Kliniek Veldhoven kan de oorzaak, en daarmee de klachten, worden weggenomen.

Een grote schaamlip kan pijnlijk zijn en gevoelens van schaamte veroorzaken

Als er wordt gesproken over grote schaamlippen, worden de binnenste schaamlippen ofwel labia minora bedoeld. Deze zijn vaak al iets groter dan de minder gevoelige buitenste schaamlippen (labia majora), maar als de binnenste schaamlippen te ver uitsteken kunnen er klachten optreden. De labia minora zijn de meest gevoelige schaamlippen. Door druk en schuren kunnen er terugkerende pijnsensaties optreden. Een grote schaamlip is niet alleen storend in het dagelijkse leven, maar zorgt bij vele vrouwen ook voor gevoelens van onzekerheid en schaamte over hun uiterlijk. Een schaamlipcorrectie is in de toonaangevende Kliniek Veldhoven een veelvoorkomende behandeling. Onze kliniek is in het bezit van het ZKN-kwaliteitskeurmerk, wat betekent dat u kunt rekenen op hoogwaardige zorg, korte wachttijden en een persoonlijke benadering en behandeling. Een schaamlipverkleining wordt in Kliniek Veldhoven altijd uitgevoerd door een ervaren vrouwelijk plastisch chirurg, die aangesloten is bij de Nederlandse Vereniging Plastische Chirurgie (NVPC).

Een schaamlipcorrectie vindt in dagbehandeling plaats en duurt circa een uur

Een correctie aan de grote schaamlip is een dagbehandeling. U hoeft hiervoor niet in de kliniek te worden opgenomen. De chirurgische ingreep vindt plaats onder lokale verdoving en neemt circa 1 uur in beslag. In overleg met u wordt door de plastisch chirurg een bepaalde hoeveelheid overtollige huid van de binnenste schaamlippen verwijderd, waarna de wond wordt gesloten. Het is een relatief kleine operatie, maar uw schaamlippen kunnen na de ingreep wat gezwollen en pijnlijk zijn en er kan licht bloedverlies optreden. Dit kan een paar dagen aanhouden. De pijn kan verlicht worden door pijnstillers te nemen of een koud kompres te gebruiken. Na maximaal zes weken bent u volledig hersteld en kunt u al uw dagelijkse activiteiten hervatten. De binnenste schaamlippen vallen na de labiacorrectie in staande positie binnen de buitenste schaamlippen. De schaamlippen zijn nu beter in verhouding en de oorzaak van de klachten is weggehaald. Daarmee verdwijnen ook de klachten. Door het genezingsproces en de huidstructuur behouden de binnenste schaamlippen na de ingreep een wat onregelmatig uiterlijk. De littekens zijn alleen te zien bij het spreiden van de benen. De natuurlijke gevoeligheid van de binnenste schaamlippen blijft behouden.

Een labiacorrectie vanwege grote schaamlippen

Heeft u last van grote schaamlippen of bent u onzeker hierover? Een schaamlipcorrectie haalt de oorzaak van de problemen weg en laat u weer pijnvrij en zonder vervelend gevoel uw dagelijkse activiteiten uitvoeren. U kunt op onze website Kliniekveldhoven.nl direct een afspraak maken voor een consult met onze vrouwelijke plastisch chirurg. Of bel ons (040-295 42 43) als u vragen heeft of meer informatie wilt. Een e-mail sturen naar info@kliniekveldhoven.nl kan ook. Voor een prijsoverzicht zie kosten schaamlipcorrectie.

Vrijblijvend consult aanvragen

• Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

• Hoge clienttevredenheid
  • Lage prijzen door reclame tot het minimum te beperken
  • Er is voor iedereen evenveel tijd en aandacht
  • Laagdrempelig en toegankelijk