Schaamlipcorrectie in Oss voor betere verhoudingen

Een schaamlipcorrectie in Oss zorgt voor een betere verhouding tussen de binnenste en buitenste schaamlippen. Grote binnenste schaamlippen kunnen ongemak en pijn veroorzaken. Vrouwen die hier last van hebben, voelen zich vaak beperkt bij activiteiten als vrijen en sporten. Ook kan strakke kleding huidirritatie veroorzaken. Een schaamlipcorrectie is een relatief eenvoudige ingreep die in Kliniek Veldhoven door een vrouwelijk medisch team wordt uitgevoerd.

Wat kunt u verwachten van het eerste consult?

Omdat wij een realistisch verwachtingspatroon erg belangrijk vinden, nemen wij uitgebreid de tijd om onze cliënten te informeren. Dit doen we door middel van een persoonlijk consult door een plastisch chirurg of cosmetisch gynaecoloog. Het consult is erop gericht om uw gezondheid en verwachtingen in kaart te brengen. Bovendien vindt er een lichamelijk onderzoek plaats. U kunt het volgende verwachten van het consult:

• Bespreken van uw huidige gezondheidsstatus.
  • Doornemen welke medicijnen u gebruikt.
  • Eventuele allergieën doorgeven.
  • Het gebruik van nicotine, alcohol of drugs bespreken.
  • Onderzoek van de schaamlippen.
  • Na het consult ontvangt u informatie over de ingreep.

Vragen die u kunt stellen tijdens het consult

Het consult is het perfecte moment om vragen te stellen over de procedure van uw schaamlipcorrectie in Oss. Tip: noteer alvast in een notitieboekje alle vragen die de dagen voor het gesprek u te binnen schieten. Een paar voorbeelden:

• Zijn mijn verwachtingen realistisch?
  • Wanneer is seks weer mogelijk?
  • Is er een risico op een veranderd gevoel in de schaamlippen na de operatie?
  • Hoe verloopt het herstel?
  • Hoeveel pijn zal ik hebben na de ingreep?
  • Wat voor littekens kan ik verwachten?
  • Hoeveel ervaring heeft de plastisch chirurg of cosmetisch gynaecoloog met schaamlipcorrectie?
  • Zijn er voor en na foto’s van andere cliënten?
  • Heeft de ingreep invloed op het vermogen om kinderen te krijgen?

Voorbereiding op uw schaamlipcorrectie in Oss

Na het consult weet u hoe u zich het beste kunt voorbereiden op uw schaamlipcorrectie in Oss. Als u bloed verdunnende medicijnen gebruikt, vertelt de plastisch chirurg of cosmetisch gynaecoloog u op welk moment u met deze medicijnen moet stoppen. Daarnaast raden wij aan om ruim van tevoren –twee weken – te stoppen met roken. Roken vernauwt namelijk de bloedvaten en kan daardoor de wondgenezing verstoren. Tot slot is het beter om minstens 24 uur voor de ingreep geen alcohol te drinken, om de kans op een bloeduitstorting of nabloeding te verkleinen.

Ontspannen en goed voorbereid

Staat de ingreep gepland en heeft u toch nog vragen? Neem dan contact op zodat u ontspannen en goed voorbereid de operatie ingaat. Heeft u nog geen besluit kunnen nemen of een schaamlipcorrectie voor u wel een passende oplossing is? Dan legt onze klantenservice graag een afspraak voor een consult vast. Aarzel niet om te bellen naar 040 – 295 42 43, wij staan voor u klaar!