Borstverkleining

Borsten zijn het mooist als ze in verhouding zijn met uw lichaam. Ook kunnen buitengewoon zware borsten lichamelijke of psychische klachten veroorzaken. Een borstverkleining biedt uitkomst.

Betere verhoudingen na borstverkleining

Met een borstverkleining zorgen we voor betere verhoudingen tussen de borsten en de rest van het lichaam. Vrouwen kiezen daarvoor omdat ze dat mooier vinden. Maar vaak ook omdat ze lichamelijke klachten ondervinden. Vaak gaat het om rug- en nekpijn. Ook kunnen de borsten de bewegingsvrijheid beperken en pijn doen bij het sporten. Met een borstverkleining, ook wel borstreductie genoemd, zorgen onze ervaren plastisch chirurgen ervoor dat uw borsten goed bij uw lichaam passen.

De borstverkleining

Bij een borstverkleining wordt de vorm van de borst gecorrigeerd en de tepel in een hogere positie geplaatst. Hiervoor maakt de plastisch chirurg een incisie rond de tepel en een verticale snede naar de onderzijde van de borst. Met zorg neemt de plastisch chirurg vervolgens een deel van het borstweefsel en in de meeste gevallen ook een deel van de huid weg.

Na de behandeling

Na afloop van de behandeling zijn de borsten pijnlijk en voelen ze gezwollen. Dit wordt geleidelijk aan minder. Om de wondgenezing niet te verstoren, raden wij aan om 6 weken dag en nacht een speciale BH te dragen en daarna nog enkele tijd een sportbeha. Vermijd tillen (boodschappen of kinderen), zware lichamelijke inspanning en het heffen van de armen tot boven het hoofd. Ook kunt u het eerste jaar direct zonlicht het beste vermijden: gebruik zonnebrandcrème met factor 30 of hoger.

Het resultaat

De verbetering is direct na de operatie zichtbaar. Na een jaar heeft het definitieve resultaat zich kunnen vormen. Aansluitend op de operatie en de periode die daarop volgt zijn de littekens nog rood en gezwollen. Na ongeveer 1 jaar zijn er slechts nog kleine witte lijntjes zichtbaar. Bij de borstverkleining is een zichtbaar lijntje rondom het tepelhof helaas onvermijdelijk. De overige lijntjes zijn door hun positie doorgaans niet waarneembaar. Het resultaat van een borstverkleining is blijvend.

Risico’s en bijwerkingen

Nevenwerkingen zijn uiterst zeldzaam, maar kunnen – zoals bij elke chirurgische ingreep –  voorkomen. Wij hechten eraan om u volledig voor te lichten. De risico’s die bij een borstverkleining kunnen voorkomen zijn: nabloeding en infectie, kans op infectie (minder dan 1%, drastisch lager bij niet-rokers). Bij grote uitzondering is er sprake van littekenhypertrofie of een blijvende afname van de gevoeligheid. Uw plastisch chirurg zal u uitgebreid uitleggen hoe u de risico’s tot het minimale kunt beperken.

Locaties borstverkleining behandeling

Het consult voor een borstverkleining vindt plaats in onze vestiging Kliniek Veldhoven in Veldhoven. De operaties worden uitgevoerd in Amstelveen of Schijndel.

Het eerste consult

Kan een borstverkleining uw klachten verlichten? Bij Kliniek Veldhoven begint elke behandeling met een eerste consult. Hierin bespreekt u uw wensen en vragen met een plastisch chirurg. U krijgt advies over de vorm en grootte en desgewenst een prijsindicatie. Dit gesprek bieden we geheel vrijblijvend aan: u zit nergens aan vast. Gebruik het formulier rechtsboven om een afspraak aan te vragen. Voor een prijsoverzicht zie kosten borstvergroting.

FAQ Borstverkleining

Mag ik roken vóór en na een borstverkleining?

Roken heeft een erg negatieve invloed op de doorbloeding van de huid. Dit komt het herstel na de ingreep zeker niet ten goede. De kans op complicaties is ook aanzienlijk groter wanneer de patiënten niet stoppen met roken. Daarom raden we onze patiënten aan minstens vier weken vóór en zes weken na de behandeling te stoppen met roken.

Hoe wordt de cupmaat bepaald?

De cupmaat wordt voor een groot deel bepaald door de basisbreedte van de borst. De plastisch chirurg zal ook samen met u bekijken welke grootte en vorm het mooiste bij uw lichaam past. Er kan geen garantie gegeven over de uiteindelijke cupmaat.

Houd ik littekens over na een borstverkleining?

• Hoge clienttevredenheid
  • Lage prijzen door reclame tot het minimum te beperken
  • Er is voor iedereen evenveel tijd en aandacht
  • Laagdrempelig en toegankelijk
  • Anoniem
    08 maart 2011Ik had een bult boven mijn borst. Via de reguliere plastisch chirurgen in het ziekenhuis, zou deze onder algehele verdoving via de voorkant worden verwijderd. Resultaat: Groot litteken. Door jullie plastisch chirurg is deze onder plaatselijke verdoving via de oksel weggehaald. De ingreep duurde ongeveer een uur. Ik ben zeer hartelijk ontvangen door jullie personeel. Er was voldoende aandacht voor persoonlijke wensen. Ik ben volledig op de hoogte gebracht en gehouden over de procedure vooraf en tijdens de ingreep. Resultaat: geen zichtbaar litteken en geen nasleep van de narcose.Buitengewoon!
    08-03-2011 Lees de volledige review
  • Anoniem
    02 januari 2011Na in een snel tempo 15 kilo afgevallen te zijn was er weinig over van mijn cup 70D. Na lang twijfelen een afspraak gemaakt bij deze organisatie. De dag van het consult was aangebroken. spannend! Ik ben goed ontvangen en een goed en eerlijk gesprek gehad met de dokter. De voor- en nadelen, complicaties en mogelijkheden besproken. De dag van de operatie. Het is eindelijk zover! Ik ben goed ontvangen. Ik heb nog een gesprek gehad met de verpleegkundigen en hup naar de operatiekamer. Heerlijk geslapen. Na 1,5 uur klaar en het eerste wat ik zei was WOW!…
    02-01-2010 Lees de volledige review
Bekijk alle ervaringen

Hoe heeft u de behandeling ervaren?

0 van max. 400 karakters